“Kül Çarşambası, I” | Bir T.S. Eliot Şiiri

Çünkü ben geri dönmeyi ummuyorum artık
Çünkü ben geri dönmeyi
Çünkü ben geri dönmeyi ummuyorum.
Falancanın ihsanı, filancanın vesilesi…
Böyle şeylere yeltenmeye yeltenmeyeceğim artık
(İhtiyar kartal ne diye açsın ki kanatlarını?)
Ben ne diye
Bu adi asrın yitik kudretinin yasını tutayım ki?

Çünkü ben bilmeyi ummuyorum artık
Eski güzel günlerin hastalıklı görkemini
Çünkü ben düşünmüyorum
Çünkü ben biliyorum ki bilemeyeceğim
Tek hakiki, fani kudreti
Çünkü ben içemeyeceğim
Oradan, ağaçların çiçeklendiği, pınarların gürlediği yerden, artık kuruyup bittiğinden.

Çünkü ben biliyorum ki vakit daima tam vaktidir
Ve yer daima tam ve yegane yerdir
Ve gerçek olan ne varsa sadece tek bir yer için
Ve sadece bir defalığına gerçektir.
Memnunum şeyler oldukları gibi olduklarında
Ve feragat ediyorum bu kutsanmış çehreden
Ve feragat ediyorum bu sesten
Çünkü ben geri dönmeyi umamıyorum artık
Dolayısıyla memnunum, memnun olduklarım üstüne
İnşa ettiklerimden.

Ve yakarıyorum Tanrı’ya ki rahmetini esirgemesin bizden
Ve yakarıyorum ki unutabileyim
Her ne varsa kendimle uzun uzadıya tartıştığım
Uzun uzadıya açıkladığım
Çünkü ben geri dönmeyi ummuyorum artık
Bu sözcükler yetsin yanıtlamaya
Her ne olduysa, olmayacak artık
Tanrı’nın rahmeti hesap günü geldiğinde esirgenmesin bizden

Çünkü bu kanatlar uçmak için kanatlanmayacaklar artık
Ama yalnızca havayı dövecekler
Havayı, artık iyice azalan ve kuruyan
İradeden dahi daha az ve daha kuru olan
Öğret bize umursamayı ve umursamazlığı
Öğret bize kıpırtısız kalmayı.

Yakarın biz günahkarlar için şimdi ve ölüm vakti geldiğinde
Yakarın bizler için şimdi ve ölüm vakti geldiğinde.

Bu yazı edebiyat içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

